Levertijden
Levertijden, verzend -en leverdagen en de voorwaardes
Vanzelfsprekend doen wij er altijd alles aan om de bestelde producten zo snel mogelijk bij je geleverd te krijgen. Dit is uiteraard onze absolute prioriteit. Wij zijn hierin echter in de meeste gevallen wel afhankelijk van derden en voor sommige gevallen gelden weer uitzonderingen. Deze gaan wij onderstaand proberen uit te leggen.
Levertijden
Onze levertijden worden altijd vermeld bij het betreffende product. Dit zijn de verwachtte levertijden en in 98% van de gevallen zijn deze correct en kun je er vanuit gaan dat je de bestelling binnen de aangegeven dagen ontvangt.
Producten die op voorraad zijn (als alle producten in een bestelling op voorraad zijn) en ze voor 21:00 besteld zijn, dezelfde dag versturen. Hier zijn echter wel een aantal uitzonderingen op. Het kan ook zijn, dat je kiest voor vervoerder A en er uitgeweken wordt naar vervoerder B. Dit zijn uitzonderingen die wij je graag uitleggen en waar wij dan ook hopen dat je hier begrip voor zult hebben.
Uitzonderingen en afwijkingen
Er zullen soms uitzonderingen zijn, waarbij er van vervoerder wordt afgeweken of waarbij een product dat voor 21:00 is besteld en op voorraad is. Toch niet vandaag de deur uit kan.
Onze Fulfilment partner Misi Fulfilment draagt zorg voor al onze inkomende en uitgaande goederen. Kortom, het magazijnwerk van onze eigen voorraden verzorgen zij. Misi heeft met diverse vervoerders afspraken gemaakt. Zo is er een afspraak met PostNL en DHL dat zij de pakketten pas ophalen bij Misi na 21:00 in de avond.
Echter is het zo, dat zowel DHL als PostNL alleen de lichtere en kleinere pakketten accepteren. Als je een grote, zware beugel of meerdere beugels besteld. Dan kan het zijn, dat het dus niet met DHL of PostNL meegegeven kan worden en er naar een andere vervoerder uitgeweken wordt.
DpD en GLS halen de orders van vandaag om 16:00 in de middag op, die accepteren wel zwaardere en ook grotere pakketten. Het kan dus zijn, dat doordat het pakket te groot is, het magazijn uitwijkt naar één van deze vervoerders en het niet dezelfde dag verzonden kan worden.
Wij raden je dan ook altijd aan om tijdig te bestellen, uiteraard kun je altijd even bellen met ons (075 655 55 80) om het zeker te weten. Wij helpen je graag.
Zendingen van producten die niet op voorraad zijn?
Stel er staat bij het product 1 tot 3 dagen levertijd, dan kan het zijn dat wij het pakket om 2 dagen tijd te winnen direct vanuit de importeur/distributeur of fabrikant laten versturen.
Wij hebben geen invloed op de vervoerder in dat geval en dan kan het dus ook zijn dat het product wordt geleverd met een andere vervoerder. Echter wel zo snel mogelijk.
Track & Trace codes
Wij sturen je in de meeste gevallen wel een trackingcode. Wanneer een product vanuit ons magazijn wordt verzonden gebeurd dit volledig automatisch.
Als het product direct vanaf de importeur/distributeur wordt verstuurd. Krijgen wij niet van alle leveranciers een trackingcode. Degene die wij wel krijgen, zullen zo snel mogelijk worden doorgegeven. Stel wij krijgen er geen één, zullen wij je wel op de hoogte brengen dat hij is verstuurd.
Normaal gesproken zouden de producten dan binnen één tot twee dagen moeten worden afgeleverd. Heb je een verzendbevestiging ontvangen, maar na 3 dagen de producten nog niet ? Neem dan even contact met ons op, dan kunnen wij gaan uitzoeken waarom het nog niet is geleverd, want dat had het wel moeten zijn.
Onze vervoerders, verzendtijden en leverdagen
Wij geven je de keuze om een vervoerder te kiezen en zullen indien mogelijk altijd kiezen voor de gewenste vervoerder. De vervoerders hebben verschillende ophaal -en aflevercondities.
DHL Parcel en PostNL (kleinere pakketten met een gewicht tot +/- 10 kg)
Bestelling geplaatst voor 21:00 Dezelfde dag nog verzonden
Leverdagen:
Maandag (alleen PostNL en alleen bedrijven)
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag (PostNL alleen particulieren)
GLS & DPD (kleine en grotere pakketten tot +/ 30 kg)
Bestelling geplaatst voor 16:00 Dezelfde dag nog verzonden
Leverdagen:
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Bijzondere omstandigheden bij vervoerders
Uiteraard kunnen er bijzondere omstandigheden zijn, zo zullen leveringen rondom Black Friday, Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw vaker iets langer op zich laten wachten en zo kunnen er vaker bijzondere omstandigheden zijn.
Iedereen doet altijd zijn best
Vanzelfsprekend doet elke schakel in het geheel zijn uiterste best om de bestellingen volledig en compleet, zo snel mogelijk bij klant te krijgen. Spijtig genoeg kan er wel een keertje iets mis gaan en dat zullen we allemaal moeten accepteren.
Uiteraard zijn wij er dan om de service te verlenen, te kijken waar het mis is gegaan en het zo snel mogelijk weer op te lossen. Mocht het dus zo zijn, dat de bestelling niet zo snel komt als aangegeven. Neem dan contact met ons op. Wij zijn telefonisch bereikbaar op 075 655 55 80 of per email naar [email protected]
Denk zelf ook mee!
Zit je met een Deadline? Dan is ons advies, bestel dan ruim op tijd. Voorkomen is immers beter dan genezen! Stel dat er ergens iets in het proces verstoord wordt, dan is er nog tijd om dit op tijd op te lossen en te zorgen dat de bestelling nog op tijd wordt geleverd.